Monday 25 July 2011

Khasiat Madu Gurun




Madu terbaik dan ubat pertama di dunia . Madu lebah yang didapati dari gua-gua di gurun pasir tanah arab, yang diamalkan oleh para Nabi sebelum nabi kita Muhammad S.A.W, termaktub dalam Al-Quran dan Hadith. Madu ini juga merupakan ubat utama yang digunakan oleh IBNU SINA.

Doktor pertama di dunia sebagai rujukan ahli medik. Berkesan mengubati 1001 penyakit luaran mahupun dalaman yang ringan mahupun kronik. Juga sebagai antibiotik luarbiasa serta pembina stamina tubuh manusia.Madu gurun ini diambil dari gua-gua di bukit-bukit gurun pasir tanah kehidupan para Nabi ALLAH Sulaiman, Salleh, Ayyub, Syuib, Daud, Hud dan lain-lain lagi yang bukan mudah untuk didapati begitu sahaja (bukan madu ternak).


Keistimewaan madu ini tidak sama dengan madu-madu lebah lain di dunia kerana permakanannya sudah merupakan ubat-ubat penyakit. Bungan dan Buah Dom yang tidak terdapat di dunia lain kecuali di kawasan ini *terdapat di dalam riwayat Nabi Sulaiman a.s.

 

BUNGA & BUAH KURMA - mempunyai 27 hikmah sebagaimana diceritakan di dlm Al-Quran surah Maryam.

BUNGA HABBAH SAUDA (bijirin hitam) - kelebihannya terdapat di dlm Hadis Nabi.

BUNGA BARSIM - merupakan makanan utama unta, binatang tunggangan yg terkenal kuat, mampu mengangkat bebanan 3 hingga 5 kali berat tubuhnya.

BUNGA ZAITON - berkhasiat untuk kulit

BUNGA & BUAH TIN, BUNGA BIJAN, BUNGA POKOK SABIR (JADAM)

Pokok yang tersebut di atas ini adalah pokok-pokok yang tahan walaupun kekurangan air ianya masih tumbuh. Dari itu nilai zat-zatnya yang kuat dan tinggi inilah yang menyebabkan khasiat madu gurun ini yang terbaik malah boleh dikatakan berpuluh kali ganda daripada madu-madu yang lain didunia, yang mesti kita akui. Madu Gurun ini tidak perlu disimpan di dlm peti sejuk mahupun menggunakan bahan -bahan pengawet(penahan), malah Madu Gurun ini digunakan sebagai bahan anti karat yang tidak rosak walaupun beribu-ribu tahun, Hanya hindari (jaga) daripada serangga atau semut kerana ia adalah makanan yang manis dan lazat.



                                           Madu Gurun Dari  Yaman..








Bagi sesiapa yang berminat untuk mendapatkannya sila sms ke saya terus di 012-9466547


Semoga perkongsian ini berguna kepada anda semua..








Salam Sukses,
Serikandi Fajar

4 comments:

  1. Sy masih jual madu ni. Klo berminat blh wasap sy direct 0179301463

    ReplyDelete
  2. ..salam ..sy ada menjual herba warisan yg mampu menyembuhkan kanser dan pelbagai jenis kanser..tahap 1 tahap 2 tahap 3 tahap 4. insya allah. memusnahkan dan mematikan sel sel kanser.. herba warisan ini terlalu berkesan dan saya jamin tuan tuan dan puan puan akan terkejut dengan rawatannya yang cepat dan selamat untuk sembuh...daun daun herba warisan terpilih memang tidak akan jumpa di mana mana.percaya lah.. .. .merawat dan membaik pulih...jangan biar sehinga terlewat..jangan biarkan hidup derita..selagi boleh rawat lebih baik di rawat..hutan belantara kita tersembunyi sejuta 1 rahsia...herba ini amat amat mujarab..jangan biar derita membunuh kehidupan anda.ramai yang dah berjaya sembuh dengan produk sy call saya xpun msg xpun wasap sy 0174687570 mohd zuhairi... sy cma bntu membantu...sy tidak sangup tngok org dpn mata sy sengsara xpun di ragut nyawa...penawar nya telah ada...hubungi sy secepat munkin Orang yang tiada penyakit kanser andai nak amal kan herba saya ini pun boleh...jadikan amalan harian untuk menjaga badan dan membuang toksid...orang ada kanser..
    .saya akan membantu merawat hingga sembuh Penawar kanser dan herba: Saya juga akan membantu anda memberi nasihat dan motivasi bagai mana untuk hadapi kanser..cara2 utk bdepan knser..pemakanan..dan nasihat2 utk anda..pada anda kanser adalah petama dalam hidup...pada sy yg dh jumpa ramai pesakit..munkin kita bley bkongsi pendapat n bgai mna hendak merawat sampai sembuh..sy hulur kn tangan pd anda..sambut lh sebelum telambat..ramai pesakit sy sudah sembuh.anda bila lagi....hubungi atau wasup kan saya dengan segera.0174687570 mohd zuhairi NAMA SYARIKAT SAYA.....JUTAWAN HERBS NO PENDAfTARAN SYARIKAT SAYA PG 0346818-W NAMA PEMILIK MOHD ZUHAIRI BIN NOORDIN

    ReplyDelete